joi, 26 mai 2011

S-a stins lumina pe strada mea


s-au stins luminile pe strada mea...veneam obosit...intram in cartier si nu imi dadeam seama ce lipseste...era lumina...la 11 seara ma chinuiam sa vad in fata si sa parcurg cei 400 metrii intortochiati pana la scara mea pe o bezna de nedescris. pe intreg itinerariul meu in cartier exista trei becuri...unul public si doua la diferite scari vecine care mai sunt dotate si cu senzor de miscare...deci se aprind in mod ciudat stiintific la fiecare trecere prin raza senzorului...ei iata ca in acea seara nici unul din ele nu ardeau wolframul in ele...eu am inteles ca s-a scumpit kilowatul, am inteles ca exista tineri ce si-au facut o pasiune din spartul becurilor, am inteles ca exista hoti de becuri, am inteles ca exista uneori chiar si nepasare...dar nu am inteles de ce trebuie sa-mi rup picioarele prin asfaltul lin uneori obturat de diferite gropi, gropite, cratere, hude, abisuri si monstruozitati de eroziune in asfalt...mi-am limitat viteza de deplasare la 1cm/secunda si aplecat cautam traseul ideal sinusoidal pe care sa-l urmez sa ajung in siguranta acasa si sa nu reusesc sa ma scufund in vreo gropita si sa ajung in Australia cazand prin mijlocul pamantului...si fara viza...ma gandeam ca incet voi adopta mersul piticului sau si mai bine sa incep sa-mi utilizez toate cele patru membre pentru a indeplini procesul mersului si sa avansez considerabil spre casa...din 4min maxim cat faceam normal...am ajuns la performanta sa termin traseul in 7 minute magice...am simtit ca a trecut o vesnicie...dar am invatat: sa traiesc singur macar 7 minute, sa ma aplec des, sa merg incet, sa calculez fiecare pas, sa risc cu fiecare pas, sa traiesc cu speranta ca nu ma accidentez, sa ma rog sa nu fiu pradat, sa ma sperii mai repede si mai des de orice sunet, sa injur mai colorat, sa analizez asfaltul si sa numar pana la 49 ( adica fiecare groapa )...cred ca ar trebui sa se organizeze cursuri de Braille pentru toti si sa se monteze in asfalt la inceputul strazilor instructiuni de deplasare in aceasta limba...considerentul meu s-a conturat si mai bine asupra faptului ca administratia locala nu are bani, e nepasatoare de starea drumurilor in cartiere (si in general), ca e dezinteresata total de siguranta cetateanului...de asta nu votez eu...

Niciun comentariu: