miercuri, 21 ianuarie 2009

lupta intr-un razboi pierdut ?

Razboi...cuvant infricosator, mai ales daca il pui intr-un context care mai si doare, are un impact moral extraordinar.
De ce luptam intr-un razboi pe care l-am pierdut deja? e indecizie...e idiotenie...e pur si simplu nebunie...e orgoliu...e rautate...e ideea ca trebuie sa imi joc si eu rolul pana la capat?.... care e capatul?...cine seteaza capetele? in primul si in primul rand conteaza foarte mult ce pozitie ocupi in acel razboi; este in pozitie de decizie?....esti un simplu pion?....esti o victima prestabilita?...esti elementul surpriza?...ce esti asta conteaza cel mai mult. ei bine in clipa in care cineva aflat intr-o pozitie de decizie vine si iti spune ca razboiul s-a incheiat si ca tu ai pierdut normal iti pui intrebarea cum se poate asa ceva atata timp cat in mintea ta crezi in victorie. apoi intrebi cine a hotarat ca razboiul a fost pierdut. apoi daca mai exista vreo sansa ca lucrurile sa se intoarca si sa progreseze in mai bine. apoi de ce !!!

este greu sa schimbi lumea dar daca ai reusit sa schimbi un singur om inseamna ca ti-ai facut datoria. unii spun ca este eronata fraza anterioara...altii o atesta cu sau fara mari modificari contextuale sau de ungiul din care o privesti. pe cine sa credem?....eu zic propria-ti persoana apoi persoanele care ti-au demonstrat ca poti avea incredere in ele.

razboiul este pierdut atunci cand intradevar simti ca nu mai poti face nimic sa castigi...in momentul in care partea cealalta iti demonstreaza CLAR ca a castigat...in momentul in care o alta putere mult mai mare decat a tuturora intervine si stabileste clar lucrurile.
un razboi doar atunci este incheiat cand nu mai ai capacitatea sa vezi nimic. sau sa parafrazam un mare filozof "sfarsitul luptei e vazut doar de cei ce au murit in ea"

in orice confruntare cineva pierde si cineva castiga...in orice batalie toti gresesc si poate toti invata ceva din greseli...in orice lupta toti sufera si nimeni niciodata nu va uita acea suferinta.

si ca final mai spun doar atat : in mintea mea o lupta este pierduta doar in clipa in care realizezi ca nu mai ai nimic de pierdut si celalalt nu mai are nimic bun de oferit...si o lupta este castigata cand nu mai ai nimic ce sa iei de la celalalt si nu mai vrei nimic altceva decat rau sa dai.
eu mereu am luptat si o voi face in continuare

stiu.....stiu ca in textul de mai sus nu am spus nimic concret si cu toate astea am spus totul

Niciun comentariu: