vineri, 1 februarie 2008

Ce caut in tine....dulce Romanie ?

Ce caut in tine in aceasta Romanie?....ma intreaba toata lumea...

Dupa o excursie de 1 an de zile in Sua m-am intors si eu in minunata mea tara natala...am mai fost plecat in anii trecuti si m-am intors si atunci dar nu am stat departe de Romania nicioadata mai mult de 9 luni...acum sunt dupa un nou record de absenta 1 an...ce-si doreste un om care se intoarce in tara dupa ce a stat pe afara macar 3 luni? Sa revada frumusetile tarii in primul rand (ca avem o tara al dreq de frumoasa), sa-si revada familia si sa petreaca cat mai mult timp cu ea, sa se intalneasca cu prietenii, sa povesteasa cele intamplate lui si sa depaneze amintiri trecute...apoi dupa cam 2 saptamani de sedere in tara...iti cam trece euforia pe care ai simtit-o la aeroport sau la vama cand intrai in tara...si incepi sa te gandesti ce si cum sa faci sa castigi un ban; ei bine dragi prieteni aici intervin problemele. Eu ma intrebam mereu cand intalneam cate un impediment sau observam un anume tip de comportament relational intre mine si cineva cu care trebuia sa interactionez pentru a avansa profesional sau macar financiar...aici nu ma refer la vanzatoarea din alimentara...care sunt cam obraznice toate dar trecem peste acest aspect. Ma intrebam dupa atata timp, dupa atata nevoie de avansare, dupa atatea cuvinte mari spuse de cei ce ne conduc catre schimbare...ma asteptam si speram la mai bine...dar e mai rau...e mai rau fratilor ca birocratia tot aceeasi este, oamenii tot la fel sunt, mentalitatile tot de balta sunt si nervii mei tot la fel de saritori sunt(cu toate ca ma relaxasem totalmente dincolo...la ce liniste morala era...nici nu e de mirare ca ma imblanzisem) dar venirea in Romania si repetatele bete in roate aruncate de diferiti indivizi am redevenit o rautate(nu chiar in sensul rau al cuvantului) eu cred ca Romania te imbarbateaza si te face mai puternic...caci daca esti slab pot altii calca pe tine...ok, exista si cei ce sunt intentionat slabi si se lasa calcati in picioare pentru ca sunt niste lingai si vor sa pupe-n-fund (bravo voua...deveniti si poponari ca nu e distanta mare).
In orice caz...in Romania inevitabil trebuie sa calci pe cineva in picioare ca sa poti face ceva, sa poti realiza ceva si deasemenea inevitabil trebuie sa dai dovada de putere sa fi luat in seama...mai trebuie sa arati ca esti si prost ca daca te vad destept nu mai faci nimic cu ei...ca se panicheaza si dispar (le e frica de tine)...

Cel mai destept om in romania este cel care are capacitatea de a deveni prost in ochii altora caci doar asa poti castiga...

Niciun comentariu: